کد خبر: 1232266
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از دلخوری ژاوی تا خواسته‌های لاپورتا
نخستین واکنش فلیک پس از امضای قرارداد جالب توجه بود: «این رؤیای من بود که سرمربی بارسلونا شوم و برای این باشگاه کار کنم. خوشحالم و حالا می‌توانم به عنوان سرمربی بارسلونا کارم را آغاز کنم. این باشگاه فوق‌العاده است. همه در اینجا این باشگاه را دوست دارند و می‌خواهند به موفقیت برسد
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: سرمربی آلمانی موفقیت با بارسلونا را رؤیای همیشگی‌اش خواند. هانسی فلیک در حالی سرمربیگری کاتالان‌ها را پذیرفت که ژاوی هرناندز منتظر دلجویی باشگاه قدیمی‌اش بود. 
همه چیز از زیاده‌خواهی ژاوی شروع شد. سرمربی برکنار شده در گفت‌وگویی تأکید کرد بارسا برای بازگشت به اوج، نیازمند سرمایه‌گذاری و به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ است. همین جمله کافی بود تا خوان لاپورتا به برنامه‌اش جامه عمل بپوشاند؛ برکناری ژاوی و انتخاب یک مربی بنام. با اینکه اظهارنظر هرناندز دلیل اصلی تغییر رویکرد رئیس باشگاه اعلام شده است، اما همه می‌دانند لاپورتا از مدت‌ها پیش به این موضوع فکر کرده و آماده اجرا کردنش بود. بااین‌حال سرمربی محبوب آبی‌واناری‌ها انتظار برخورد بهتری از باشگاه داشت. 
جانشین ژاوی کسی نبود جز هانسی فلیک. این مربی آلمانی یک سال بیکاری را تحمل کرد تا با پیشنهادی فوق‌العاده مواجه شود. مرد ۵۹ ساله قراردادی دو ساله با تیم اسپانیایی امضا کرده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود تا پایان ژوئن ۲۰۲۶ مرد اول نیمکت بارسا خواهد بود، مربی که چند سال پیش درخششی فوق‌العاده را با بایرن تجربه کرد؛ فلیک طی یک سال و نیم حضور روی نیمکت غول آلمانی، شش‌گانه معروف (جام‌حذفی آلمان، بوندس‌لیگا، لیگ قهرمانان، سوپرجام آلمان، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان) را فتح کرد. منتها سودای سرمربیگری مانشافت او را به تیم‌ملی آلمان برد، اما او نتوانست موفقیتش را با ژرمن‌ها ادامه دهد. تیم‌ملی آلمان از مرحله گروهی جام‌جهانی قطر حذف شد و ۴ بر یک هم به ژاپن باخت تا حکم اخراج هانسی فلیک امضا شود. او در این مدت پیشنهاد‌هایی داشت، اما ترجیح داد منتظر بماند. سران بارسلونا برای تحقق برنامه‌های وسیع خود به مربی اسم و رسم‌دار نیاز داشتند. منتها ژاوی برای ماندن اعلام حضور کرده بود و هواداران نیز انتظار چنین رفتاری را از لاپورتا نداشتند. گفته می‌شود مدیربرنامه‌های فلیک خبر اخراج را به ژاوی داده و این مسئله سرمربی پیشین را حسابی ناراحت کرده است. 
نخستین واکنش فلیک پس از امضای قرارداد جالب توجه بود: «این رؤیای من بود که سرمربی بارسلونا شوم و برای این باشگاه کار کنم. خوشحالم و حالا می‌توانم به عنوان سرمربی بارسلونا کارم را آغاز کنم. این باشگاه فوق‌العاده است. همه در اینجا این باشگاه را دوست دارند و می‌خواهند به موفقیت برسد. فلسفه کاری من همانند همیشه است؛ ارائه بازی مالکانه و خیلی فنی. حضور در اینجا افتخار بزرگی است. بارسلونا، لاماسیا (آکادمی باشگاه) را دارد، یکی از بهترین آکادمی‌های فوتبال در جهان، بنابرین مأموریت ما این است که باعث بهبود سطح کیفی تمامی بازیکنانمان شویم. بارسا یکی از بهترین زمین‌های تمرین در سطح جهان و ترکیبی از بازیکنان باتجربه و استعداد‌های جوان را دارد. وظیفه من، دکو (مدیر ورزشی تیم) و رئیس باشگاه (خوان لاپورتا) کمک به بهبود سطح کیفی آنهاست.»
گفته می‌شود سرمربی خواستار تمدید قرارداد با بازیکنانی، چون آرائوخو و سرخی روبرتو شده است. گویا مرد آلمانی عملکرد بازیکنان تیم را کاملاً ارزیابی کرده و پس از آن قراردادش را به امضا رسانده است. اعتماد و اعتقاد به بازیکنان نکته‌ای است که رسانه‌ها روی آن تأکید داشته و به کنایه گفته‌اند فلیک می‌داند با همین بازیکنان چطور تیمی بزرگ بسازد. شنیده شده فلیک برخلاف ژاوی اجازه فروش لواندوفسکی را نمی‌دهد و روی او به عنوان یکی از ستاره‌ها حساب می‌کند. تونی تاپالوویچ و مارکوس سورگ دستیاران مورد انتخاب فلیک هستند. پس از آن‌ها نیز هایکو وسترمان به کادرفنی اضافه شد. وسترمان تجربه بازی در لالیگا را دارد و دستیار سرمربی تیم زیر ۱۹ ساله‌های آلمان نیز بوده است. با توجه به شرایط مالی، خواسته اصلی باشگاه از سرمربی جدید پرهیز از هزینه‌تراشی و ریخت‌وپاش در فصل نقل و انتقالات است.

برچسب ها: بارسلونا ، هرناندز ، ژاوی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار